پلمب 327 واحد صنفی متخلف از پروتکل پیشگیری از شیوع کرونا در زنجان 
کد خبر: 3910142
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

پلمب 327 واحد صنفی متخلف از پروتکل پیشگیری از شیوع کرونا در زنجان 

دادستان زنجان از ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان‌ها و مساجد خبر داد و افزود: 327 واحد صنفی که از پروتکل پیشگیری از شیوع کرونا نخطی کرده‌اند، پلمب شدند.

پلمب 327 واحد صنفی متخلف از پروتکل پیشگیری از شیوع کرونا در زنجان به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسائلی که خلاف پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت باشد و سلامت عمومی جامعه را تهدید کند، تخلف محسوب می‌شود و بنا بر قانون با متخلفان برخورد انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی از سوی متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش، همگی از موارد تخلفات بهداشتی است، تصریح کرد: در همین راستا تاکنون بیش از 43 هزار مورد بازرسی از اصناف زنجان انجام گرفته که تعداد 327 واحد به دلیل داشتن تخلفات بهداشتی پلمب شده است.

دادستان زنجان یادآور شد: به منظور رعایت اصول بهداشتی در صنوف مختلف در زنجان از ابتدای امسال تا 21 تیرماه بیش از 43 هزار مورد بازرسی با مشارکت اماکن و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در استان انجام شده که در این راستا به 395 واحد اخطاریه و 5697 واحد نیز تذکرات جدی داده شده است.

وی ادامه داد: این بازرسی‌ها به صورت مشترک و با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌گیرد که کارگزاری مفید هم به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد.

کرمی تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی استان امری ضروری است، بنابراین از مردم شریف استان تقاضا می‌کنیم با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای رعایت فاصله‌های اجتماعی و حفظ سلامتی خود و اطرافیان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

وی همچنین در مورد نامه به رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان بیان کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس و لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از تشکیل اجتماعات جهت قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت عمومی شهروندان، تا اطلاع ثانوی انجام هرگونه مراسم عمومی در آرامستان‌ها و برگزاری اجتماع جهت تشییع، تدفین و ترحیم در بهشت زهرا(س) ممنوع است.

دادستان زنجان افزود: بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری اجتماعات و عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی زمینه انتقال ویروس را فراهم می‌کند که در راستای حفظ سلامتی عمومی شهروندان، برگزاری مراسم ترحیم، تشییع و تدفین اموات در آرامستان‌ها صرفاً برای جمع محدودی از خانواده و بستگان درجه یک امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین برگزاری مراسم ترحیم نیز در مساجد ممنوع است.

انتهای پیام
captcha